Forståelse for alle platforme øger din værdi som online marketer

Du kender sikkert ordsproget ”jack of all trades – master of none”. Det betyder kort sagt, at du er god til lidt af det hele, men ikke rigtigt god til noget af det. Og så er du heller ikke lige så meget værd som den person, der virkeligt har speciale inden for et givent emne.

Der er dog en enkelt undtagelse til denne regel.

Inden for online marketing – det, at skaffe en virksomhed salg og eksponering online, mange danske virksomheders største kanal – er det fortsat en god idé at være særligt skarp inden for ét felt. Det kan være søgemaskineoptimering. PPC-annoncering eller de sociale medier. Men det at have en forståelse for alle platforme hjælper også og øger din værdi som online marketer.

En ting er nemlig at sætte en annonce op til PPC. Så kan du være god til PPC-annoncering. Men en forståelse for konverteringsoptimering og sporing hjælper dig med at få flest mulige konverteringer ud af dine strabadser samt rent faktisk at måle hvad du har gjort. Har du tilmed et vist kendskab inden for søgemaskineoptimering undgår du også at ændre din side på en måde, der skader virksomhedens organiske placeringer i søgemaskinen.

OmUDD.dk hjælper dig til den brede forståelse inden for online marketing.

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *